Försäljningsvillkor

Priser- och betalningsalternativ

1- Priser

Varornas pris är i svenska kronor (SEK) inklusive moms. I varukorgen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och fraktkostnader.

2- Betalningsalternativ

Du kan välja mellan swish, kortbetalning eller förskottsfaktura. Är du inköpare för en institution eller kommun, kontakta oss innan köp så ordnar vi elektronisk faktura betalning.

  • Swish-betalning sänds till 1230242024, totalbelopp visas i kassan och framgår av den orderbekräftelse* som automatiskt sänds till din e-post.
  • Förskottsfaktura hanteras manuellt, vi sänder den via e-post och betalning tar oftast ett par bankdagar. Totalbeloppet kan betalas direkt till bankgiro 5786-4407. Varan förblir vår egendom tills den är fullt betald.
  • Ser du inte alternativet kortbetalning i kassan har det inte blivit aktiverat ännu. Välj annat alternativ. (Kortbetalning genomföras direkt i webbutikens kassa, när det är aktiverat).

*kommer ingen orderbekräftelse kan det bero på felstavad e-postadress. Sänd ett meddelande via kontakt formuläret så korrigera vi adressen.

Packa för leverans

Från det att vi registrerat din betalning gör vi vårt bästa för att packa och boka leverans så snabbt som möjligt.

Fraktvillkor

1- Allmän information

Fraktkostnaden är baserad på din orders totalvikt. Om totalvikten överstiger 20kg kan din order delas upp i flera sändningar.

2- Välj fraktföretag eller hämta beställda varor

Du kan välja mellan PostNord eller Bussgods att utföra frakten om du inte har vägarna förbi Sorsele och kan hämta beställda varor hos oss.

  • Om du väljer PostNord ankommer beställningen det ombud som Postnord bedömer vara närmast din adress. När ombudet mottagit din beställning skickas ett meddelande via SMS. Du som kund är ansvarig för att ange rätt mobilnummer så att meddelandet från Postnord kan levereras till din mobil.
  • Om du väljer Bussgods ankommer beställningen det ombud som Bussgods bedömer vara närmast din adress. I delar av landet samarbetar Bussgods med Bring. Beställning med vikt upp till 20kg ankommer Bring paketombud om det bedöms vara närmast din adress. När ombudet mottagit din beställning skickas ett meddelande via SMS. Du som kund är ansvarig för att ange rätt mobilnummer så att meddelandet kan levereras till din mobil.
  • Väljer du att Hämta varorna bör du genomföra beställningen i god tid och meddela vilket datum och vilken tid du avser komma. Om du kommer en tid när butiken är stängd informerar vi om en plats du kan hämta gods på, en förutsättning är att betalning registrerats.
3- Beräknad leveranstid

Beräknad leveranstid är cirka 3-5 dagar. Vi kan inte garantera exakt leveranstid då detta hanteras av vår leverantörspartner PostNord eller Bussgods. 

4- Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas ut returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut inom tidsramen från ombudet förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt samt 95 kr i avgift för hantering av returnerat paket och återbetalning.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

5- Skadat gods

Ibland händer det tyvärr att det uppkommer skador i samband med leverans. Stäm av att du får korrekt antal kollin och att alla delar är oskadade. Om gods är uppenbart skadat ska du inte ta emot det, alternativt omedelbart anmäla till ombudet eller transportören att godset är skadat.

6- Falska beställningar

Bedrägeri och falska beställningar rapporteras till polisen.

Byten & Returer

1- Ångerrätt och retur

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller i 14 dagar. Ditt meddelande till oss måste tydligt ange varför du ångrar köpet. Ångerfristen börjar på dagen du mottog leveransen.

2- Du har inte rätt att ångra om:

Varorna eller dess förpackning har skadats efter att du mottog dem.

3- När du har utövat din ångerrätt

Du är skyldig att återlämna varan i oanvänt skick som när du mottog den. Om varan skadas på grund av din oaktsamhet, förlorar du ångerrätten.

4- Dina kundrättigheter

Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem. Om en vara skulle vara felaktig eller skadad, kontakta oss omedelbart på mejl så hjälper vi dig vidare. Bifoga digitala bilder på produkter/skador när du kontaktar oss via e-post, för att förenkla hanteringen av ditt ärende. Vid tvist följer vi rekommendationerna från Konsumentverket.

5- Returfrakt

Fraktkostnaden för returer och byten betalas av dig som kund. Vid reklamation på grund av skadade varor eller att vi skickat andra varor än du beställt, kommer vi att återbetala alla fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du betalade för varorna. Med tanke på varuvärdet måste du själv överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring som säkerhet för att vi kommer att få din returnerade vara.

6- Återbetalning

Vi återbetalar konsumenten senast 30 dagar efter att vi mottagit returen. Om retur godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt via din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar. Om betalning gjorts till vårt bankgiro behöver vi uppgifter om till vilket konto vi ska sända återbetalningen.

Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos oss anger du endast ditt namn och kontaktuppgifter, inte ditt personnummer. Vi behandlar dock all information konfidentiellt.

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet med dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att uppgifterna rättas eller tas bort. I så fall kontakta oss via e-post.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och andra felaktigheter. Om vi upptäcker att en felaktig viktangivelse som påverkar fraktpriset eller att ett felaktigt pris har angetts för en produkt som du beställt kommer vi att underrätta dig och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset.

Det är viktigt för oss är att du blir nöjd med de varor du handlar och att den service du får motsvarar dina förväntningar. Trots att vi försöker göra vårt bästa kan det ibland bli fel. Hör därför av dig när du har synpunkter så att vi kan rätta till eventuella fel eller misstag.